Administratiecoaching

Administratiecoaching

De administratie op orde brengen, is voor veel mensen een taak die bovenop de reguliere werkzaamheden komt. Dit kan een vervelende klus of zelfs een lastige klus zijn om bij te houden. Het wordt vooruit geschoven en kan dan een probleem gaan vormen.

Een valkuil bij kleine zelfstandigen en particulieren kan zijn dat de tijd gaat zitten in passie en expertise. Daarnaast is er ook een groot verantwoordelijkheidsgevoel om thuis rust en overzicht te bewaren. Waar ik bij help is het voorkomen of oplossen van deze chaos. We maken een plan van aanpak.

Kingfisher Coaching helpt je graag om de administratie van je papieren en/of het organiseren van je financi√ęle huishouden en agenda te ordenen. Je hoeft je geen zorgen meer te maken over de praktische kant van zaken en dat helpt om ruimte te krijgen voor je andere dingen.

We zullen gaan kijken naar:

  • Die grote stapel post en papieren op orde brengen.
  • Wat bewaar je, hoelang en wat kan weg.
  • Ik vertaal de inhoud van ingewikkelde brieven na uitleg van de instanties en indien nodig wordt er een bezwaarschrift geschreven.
  • Een overzicht maken van je inkomsten en uitgaven
  • De betalingsachterstanden in overleg wegwerken door middel van regelingen.

We nemen je inkomsten en uitgaven door. Wat zijn de prioriteiten en waarin moet actie worden genomen? Er komt een systeem waardoor je een goed overzicht kunt cre√ęren.

Indien nodig worden instanties gebeld om afspraken te maken. We vragen opheldering met betrekking tot zaken die niet geheel duidelijk zijn, want duidelijkheid is belangrijk!

Na iedere samenwerking krijg je per mail een verslag van bevindingen met tips. Hier gaan we mee verder tijdens de eventuele volgende afspraak.

We kunnen indien gewenst ook kijken naar de volgende vragen:

  • Welke kennis heb je nodig om zelf de financi√ęn te beheren? Wil je blijvende hulp?
  • Waar valt op te besparen, wat zijn je doelen? Zijn er nog verborgen inkomsten, bijvoorbeeld toeslagen?
  • Is alles nog actueel of kunnen er abonnementen of verzekeringen anders?
  • Welke normen en waarden neem je mee in je huidige financi√ęle gedrag?
  • Is het noodzakelijk je financi√ęle gedrag aan te passen en zo ja, hoe?

Soms wordt deze taak gedaan door een partner. Indien beiden inzicht hebben is dat altijd handig. Op het moment dat je dan je partner of huisgenoot verliest door een scheiding of een overlijden kan het erg stressvol zijn om ook nog eens te zorgen voor bijvoorbeeld de administratie.

Alles wat we doen, wordt vooraf in kaart gebracht en op jouw wensen gericht. Tussendoor kan dit nog worden bijgesteld. Ieder mens is uniek, we gaan voor vooruitgang!